Wij maken gebruik van cookies om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Lees ons cookiebeleid.

Drukte in het vervoer tijdens de komende weken Lees meer

Drukte in het vervoer tijdens de komende weken

Vanaf maandag 26 augustus begint het nieuwe schooljaar en start RegioRijder weer met het leerlingenvervoer. Dit jaar vervoeren wij, naast kinderen uit de gemeente Haarlemmermeer, Velsen, Beverwijk en Heemskerk, ook kinderen uit de gemeente Bloemendaal, Haarlem, Heemstede en Zandvoort. Dit zijn in totaal ongeveer 1200 kinderen.

Wat kunt u hiervan merken als WMO-reiziger?

Ook als WMO-klant kunt u mogelijk iets merken van deze opstartperiode van het leerlingenvervoer. Tijdens de ochtendspits kan er iets meer vertraging zijn omdat er veel routes gereden moeten worden en iedereen daar nog wat aan moet wennen. Ook kunt u mogelijk de klantenservice iets moeilijker bereiken omdat zij meer telefoontjes ontvangen in deze periode.
 
Wat betekent deze opstartperiode voor u als ouders/verzorgers van de leerling(en)?
Als het goed is heeft u inmiddels het (vernieuwde) boekje leerlingenvervoer ontvangen en een brief over het vervoer van uw kind. Ook heeft u kennis gemaakt met de chauffeur die uw kind(eren) vervoert of hierover een bericht gehad. Het kan zijn dat uw kind door een andere chauffeur wordt vervoerd en/of via een andere route naar school gaat dan vorig jaar. Dit heeft te maken met het groot aantal nieuwe kinderen dat RegioRijder dit jaar vervoert en met een wisseling van vervoerders. 
 
Mocht u vragen of opmerkingen hebben over het vervoer, houdt u dan alstublieft rekening met het volgende:

- in het reizigersportaal kunt u het reispatroon van uw kind bekijken;

- aan- en afmeldingen (bij ziekte, etc.) kunt u doorgeven via uw persoonlijke pagina op het reizigersportaal en deze worden direct verwerkt;

- voor overige wijzigingen kunt u een verzoek indienen bij uw gemeente; indien de wijziging akkoord is geeft de gemeente deze door aan de vervoerscentrale en krijgt u bericht wanneer de wijziging is verwerkt;

- indien u vragen heeft die geen dringend karakter hebben, belt u dan alstublieft met de planning op werkdagen tussen 10:00 en 13:00 uur op telefoonnummer 0900 - 93 43 optie 2;

- indien u een klacht heeft, kunt u deze indienen via het reizigersportaal, de website van RegioRijder of telefonisch via 088 – 6000 984. 

Natuurlijk doen we ons best alle contact en vervoer zo snel mogelijk weer naar tevredenheid te laten verlopen.